اینستاگرام آهن دارا

گزارش هفتگی بازار آهن

گزارش هفتگی بازار آهن
گزارش هفتگی بازار آهن


گزارش هفته دوم اسفند 1400 بازار آهن و فولاد

آن چه که مسلم است برای هفته پیش رو می توانیم شاهد هم تحرکات افزایشی و هم کاهشی در بازار فولاد باشیم، آنچه که تحرکات افزایشی را تقویت می کند علاوه بر رشد تقاضا و همچنین بورس کالا می توان به قیمت های جهانی اشاره داشت که تحت تاثیر جنگ روسیه و اکراین مسیر افزایشی را طی می کنند چرا که افت صادرات روسیه و اکراین با توجه به اینکه صادر کننده عمده اسلب و بیلت و ذغال سنگ بوده می تواند محرکی برای قیمت های جهانی باشد. از طرفی اخبار مثبت رسیده در مورد احتمال امضای توافق نامه و سفر گروسی به تهران می تواند محرکی باشد برای وارد شدن به فاز کاهشی قیمت ها، که ظاهرا تاثیرات افزایش قیمت های جهانی می تواند قوی تر از تاثیرات برجامی عمل کند.


گزارش و تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد - بازار آهن در هفته چهارم بهمن 1400

در این بین از افزایش قیمت های جهانی که فعلا تحت تاثیر تنش های روسیه و اوکراین قرار دارد نمی توان غافل ماند. از سوی دیگر در ماه آخر سال بازار مقداری رونق در بخش تقاضا به خود می گیرد، که این امر خود بی تاثیر در این افزایش قیمت نیست. لذا به دور از هر گونه پالس به بازار، با توجه به اوضاع مذکور احتمال افزایش پلکانی قیمت ها می رود که در این بین نمی توان از تاثیر مذاکرات برجامی غافل بود.

گزارش و تحلیل هفتگی بازار فولاد - بازار آهن در هفته اول اسفند 1400

با توجه به هفته ای که بر بازار فولاد و معاملات مربوط به آن گذشت میتوان اینگونه نتیجه گرفت که بازار به نوعی به روند افزایش قیمت ها به صورت پلکانی دچار شده، که البته با در نظر گرفتن مسائل و اتفاقات پیش آمده درباره جنگ اوکراین و روسیه که تبعا تبعاتی بر روی قیمتهای جهانی و ارز و بورس و ... و همچنین بر روی پیشرفت مذاکرات برجامی ما خواهد داشت و از طرفی با گره خوردن در برخی مسائل برجامی و تعویق در روند آن در حصول نتیجه، احتمال به هم ریختگی قیمتی وجود خواهد داشت و قیمت هایی که بازار فولاد برای هفته آینده اعلام می کند با منطق مطابقت نخواهد داشت، اما بر حسب سیگنال های اثر گذار می توان به این جمع بندی رسید که هفته افزایشی را در قیمت ها تجربه خواهیم کرد. که این خود می تواند تحرکی را در بازار ایجاد کند، در این بین از تاثیر معاملات روز شنبه بورس کالا نباید غافل بود، که صد البته خریدار باید برای یک خرید مناسب، با اگاهی از اخبار روزانه و قیمت های جهانی و بر اساس نیاز روزانه اقدام به خرید کند.

پاسخ به سوالات درباره گزارش هفتگی بازار آهن

تاثیرگذاری جنگ روسیه بر بازار آهن می تواند صرفا در چند روز ابتدایی باشد

احتمال افزایش پلکانی قیمت ها می رود که در این بین نمی توان از تاثیر مذاکرات برجامی غافل بود.

در این بازار بلاتکلیف بهترین کار خرید بر اساس نیاز روزانه و برای کوتاه مدت است چرا که دستیابی به نتیجه مثبت مذاکرات یک فرضیه است و در صورت عدم اثبات ممکن است خریدار را با ضرر رو به رو کند

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید

معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آن

مشاهده مطلب معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آندر این مطلب قصد معرفی انواع تیرآهن تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان را داریم...

معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

مشاهده مطلب معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوهبررسی کارخانه سرمد ابرکوه و میلگرد تولیدی آن...

ورق A283 چیست ؟

مشاهده مطلب ورق A283 چیست ؟ورق a283 از نوعی آلیاژ خاص برخوردار است که قابلیت های ویژه ای دارد...