اینستاگرام آهن دارا

معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه
معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

از جمله مطرح ترین کارخانه ها در زمینه تولید میلگرد در شهر یزد، کارخانه سرمد ابرکوه یزد می باشد که با سرمایه گذاری مشترک توسعه معادن و فلزات و شهرک صنعتی و معدنی چادرملو در سال 1391 پایه ریزی و تاسیس شد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که مجموعه سرمد ابرکوه از دو واحد نورد و فولاد سازی بهره برده که در این راستا در واحد فولاد سازی به تولید مقاطع اولیه فولادی مانند شمش با ابعاد 150*150*12000 میلیمتر جهت ساخت مقاطع فولادی مورد نیاز در بازار داخلی میپردازد.

برای توسعه سطح و تنوع محصولات فولادی در واحدهای تولیدی کلاف و واحد فولاد سازی برنامه هایی در دست اقدام است، از جمله می توان به تولید تختال، بیلت و بلوم اشاره کرد که کارخانه را برای تولیدات میلگرد خود بی نیاز و یا از وابستگی کمتری نسبت به کارخانه های مادر تولید کننده فولاد می کند.

کارخانه سرمد ابرکوه یزد با به کارگیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا از شرکت STG کشور ایتالیا و تحت استاندارد ملی ایران به شماره 3132 به تولید میلگرد در سایزهای 8تا 32 می پردازد. توجه به این نکته در مورد میلگرد ابرکوه حائز اهمیت است که از وزن بیشتری نسبت به برخی محصولات سایر کارخانه ها برخوردار است که همین امر کیفیت آنرا بالاتر برده لذا این ویژگی آنرا مقرون به صرفه کرد.

علامت اختصاری میلگرد سرمد ابرکوه

علامت اختصاری میلگرد سرمد ابرکوه

میلگرد تولیدی این کارخانه با نشان اختصاری SAIS CT که بر روی آن حک شده قابل شناسایی است، که از یک طرف حروف CT معرف گرید و روش تولید میلگرد است به این صورت که حرف C نشان دهنده آجدار بودن میلگرد از نوع جناغی با آج 400و حرف T به سبک تولید میلگرد به روش ترمکس اشاره دارد و از طرف حروف SIAS نشان میلگرد های تولید شده کارخانه سرمد ابرکوه می باشد.

اما در بین دسته بندی میلگردهای موجود در بازار که مطابق بر استاندارد روسی GOST به 4 گرید A1، A2، A3 و A4 قابل تقسیم است، کارخانه سرمد ابرکوه تنها به تولید میلگرد با گرید A3 در سایزهای 8 تا 32 میلیمتر می پردازد.

سرمد ابرکوه یزد چند نوع میلگرد تولید می کند و تحت چه استانداردی؟

انواع میلگرد سرمرد ابرکوه

دسته بندی میلگردهای موجود در بازار، بر اساس استاندارد روسی GOST انجام می شود. بر اساس این استاندارد، میلگردها به 4 دسته A1، A2، A3 و A4 تقسیم می شوند که گرید A1 مربوط به میلگردهای ساده و گریدهای A2، A3 و A4 مربوط به میلگردهای آجدار است. میلگرد ابرکوه، تنها در گرید A3 و در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید می شود.

در مورد صنایع آهن و فولاد ابرکوه ، این نشان SAIS CT است. که حروف CT نشان دهنده گرید و روش تولید میلگرد هستند. حرف C نشان دهنده میلگرد آجدار از نوع جناغی با آج 400و حرف T به معنای تولید میلگرد به روش ترمکس می باشد . ترمکس در واقع روشی برای خنک کاری و برگشت تحت کنترل در تولید میلگرد ابرکوه می باشد . حروف SAIS نیز نماد میلگردهای تولید شده در مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه می باشد .

بر اساس استاندارد ملی ISIRI 3132، دسته بندی میلگردهای ساده و آجدار به شکل زیر است:

دسته بندی

علامت مشخصه

میلگرد ساده

س 240

میلگرد آجدار مارپیچ (یکنواخت یا دوکی)

آج 340

آج 350

میلگرد آج دار جناغی (یکنواخت یا دوکی)

آج 400

آج 420

میلگرد آج دار مرکب

آج 500

آج 520

جدول زیر، وزن میلگرد ابرکوه یزددر سایز و گریدهای مختلفرا نشان می دهد:

جدول وزن میلگرد ابرکوه

سایز(mm)

گرید

وزن شاخه 12 متری(Kg)

جدول اشتال

12

A3

11

10.7

14

14.5

14.6

16

19

18.9

18

24

24

20

29.5

29.7

22

36

35.6

25

46.5

46.2

28

56.5

58

32

76

75

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید وزن میلگردهای تولیدی کارخانه سرمد ابرکوه به جدول اشتال نزدیکی دارد اما با وجود حدود 300 گرم افزایش در سایز 25میلگرد تولیدی این کارخانه در مقایسه با جدول اشتال، همچنان از قیمت مناسبی برخوردار است

پاسخ به سوالات درباره معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

کارخانه سرمد ابرکوه 4 نوع میلگرد A1، A2، A3 و A4 را تولید می کند

میلگرد ابرکوه در سایزهای 12 تا 32 تولید می شود

جدول وزنی میلگرد ابرکوه نزدیک به جدول اشتال می باشد از این رو میلگرد تولیدی این کارخانه استاندارد می باشد

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید

معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آن

مشاهده مطلب معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آندر این مطلب قصد معرفی انواع تیرآهن تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان را داریم...

معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

مشاهده مطلب معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوهبررسی کارخانه سرمد ابرکوه و میلگرد تولیدی آن...

ورق A283 چیست ؟

مشاهده مطلب ورق A283 چیست ؟ورق a283 از نوعی آلیاژ خاص برخوردار است که قابلیت های ویژه ای دارد...