اینستاگرام آهن دارا

گزارش بازار آهن و فولاد در هفته اول آذر 1400

گزارش بازار آهن و فولاد در هفته اول آذر 1400
گزارش بازار آهن و فولاد در هفته اول آذر 1400


با نگاهی گذرا به هفته پیشین ، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران با افت قیمتی مواجه شد، از طرفی دیگر عدم رونق معاملات شمش فولاد در بورس و مهمتر از همه کمبود تقاضا به علت فصل سرما بیشتر از پیش این بازار را غرق در رکود کرد لذا مبادی برای فروش محصولات و حفظ مشتریان خود ناگزیر دست به اصلاح و تخفیفات قیمتی زدند، به طوریکه در بازار میلگرد کاهش 50 تا 350 تومانی را شاهد بودیم.


و اما در ابتدای هفته ای که گذشت با توجه به افزایشی بودن نرخ دلار و همچنین ابلاغیه قطع گاز باز هم مبادی دست از سر ثبات قیمت ها بر نداشتند در این راستا به نظر میرسد با توجه به روند صعودی که نرخ ارز داشته اما تاثیر پذیری خود را بر بازار فولاد نسبت به قبل از دست داده و تنها در صورت افزایش چشمگیر میتواند محرکی برای بازار فولاد باشد. که با توجه به سیگنال های متفاوتی که این روزها بازار آهن را تحت تاثیر خود قرار داده نمیتوان تنها نرخ ارز را مبنای محاسبات قرار داد . از طرفی بحث قطعی و محدود کردن گاز کارخانجات تا پنج شنبه توانسته بود تاثیر کمی بر روند قیمتی داشته باشد چرا که کم عمق بودن بازار دست مبادی را از نوسانات چشمگیر کوتاه کرده و تنها خبرهای سیاسی از نتیجه مذاکرات در این روزها می تواند اثر بخشی قوی بر این بازار داشته باشد. از طرف دیگر دیگر از بحث قطعی گاز نمیتوان غافل بود . در آخرین روز هفته نیز شاهد:


ثبات قیمت در بازار میلگرد بودیم و در کنار آن کاهش تا 100 تومان و تعداد جزئی مبادی افزایش 50 تا 210 تومان را در نظر گرفتند


در حوزه تیرآهن در بخش کیلویی افزایش 50 و کاهش 100 تومان دیده میشد و در بخش شاخه ای علاوه بر ثبات افزایش قیمت هم لحاظ شده بود.
در اکثر مبادی نبشی و ناودانی ثبات قیمت حکم فرما بود و تنها یک شرکت افزایش 100 تا 650 تومانی را در نظر گرفت.


فروشندگان پروفیل هم ثبات قیمت را برای محصولات خود در نظر گرفتند.
نرخ انواع ورق (سیاه، گالوانیزه،روغنی، رنگی) ثابت بود.


قیمت انواع لوله داربستی،مبلی ثابت ماند و اما لوله صنعتی کاهش 200 الی 1750 تومان را تجربه کرد.
مفتول سیاه هم روز خود را بدون تغییر به پایان رساند.
برای شنبه با توجه به شرایط سردرگم بازار فولاد همچنان انتظار می رود مبادی جانب احتیاط را رعایت کرده و محرک قطعی گاز بتواند تاثیر کمی را بر این بازار بگذارد لذا خرید برای کوتاه مدت با لحاظ شرایط سیاسی و اقتصادی و تقاضا و بحث گاز باید صورت گیرد.

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید

معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آن

مشاهده مطلب معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آندر این مطلب قصد معرفی انواع تیرآهن تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان را داریم...

معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

مشاهده مطلب معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوهبررسی کارخانه سرمد ابرکوه و میلگرد تولیدی آن...

ورق A283 چیست ؟

مشاهده مطلب ورق A283 چیست ؟ورق a283 از نوعی آلیاژ خاص برخوردار است که قابلیت های ویژه ای دارد...