اینستاگرام آهن دارا

ورق روغنی EK2 و EK4 چیست ؟

ورق روغنی EK2 و EK4 چیست ؟
ورق روغنی EK2 و EK4 چیست ؟

ورق EK2 و EK4 از انواع ورق روغنی می باشد که در برابر سایش مقاومت زیادی دارد، ورق روغنی از آن جا که با استفاده از تکنولوژی نورد سرد تولید می شود بعنوان ورق سرد هم نامگذاری شده.

لذا روغن کاری این نوع ورق پس از فرایند نوردکاری انجام شده که آن را در برابر زنگ زدگی محافظت می کند. هم چنین بدلیل داشتن سطح صاف و سیقلی و خاصیت کششی آن در مصارفی که ظاهر آن مهم است مانند مصالح ساختمانی، بدنه خودرو، لوازم خانگی، ساخت انواع قفسه و پانل ها استفاده می شود.

آشنایی با انواع گرید ورق روغنی

روغنی ST12 ورق های کششی هستند که بیشترین مصرف آن در ساخت و ساز می باشد و از ویژگی منحصر به فرد آن داشتن تاریخ انقضای تا 18 ماه است.

روغنی ST13 یا نیمه کششی هستند که در طراحی و ساخت سازه هایی که نیاز به تحمل نیروی زیادی دارند استفاده می شود و تاریخ انقضای آن حداکثر 8 ماه می باشد.

روغنی ST14 یا فوق کششی، فولاد کم کربنی است که از خاصیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. که بیشتر مورد لزوم صنایعی است که نیاز به پرس کاری عمیق دارند و تاریخ انقضای آن 8 ماه می باشد

ورق های نورد گرم که برای نورد مجدد ورق مناسب هستند معمولاً به صورت ST22 یا ST24 تولید می شوند و دارای کشیدگی زیادی هستند (طولانی این ورق ها معمولاً بین 12 تا 28 ورق است که امکان شکل گیری ورق را فراهم می کند). . ورق های با کشیدگی بزرگ و فوق العاده بزرگ شامل ورق های نورد سرد (روغنی) می شوند که دارای کیفیت های ST12، ST13 و ST14 با کشیدگی فوق العاده زیاد هستند (یعنی ورق بدون پاره شدن کشیده می شود، به عنوان مثال فیلتر روغن برای اتومبیل ها و محصولاتی که اشکال هندسی و محدب بگیرید). برخی از ورقه ها را می توان مینا کاری کرد، یعنی میناکاری که در رنگ های مختلف مانند سفید در اجاق گاز، ورق های خاصی را می چسباند. به این نوع ورق ها EK2 می گویند. منبع : esgtrade

کاربرد ورق روغنی EK2 و EK4

اما نوع دیگر گرید ورق روغنی که بهتر است با آن آشنا شویم EK2 و EK4 می باشد که از خاصیت لعاب پذیری برخوردار است و در برابر سایش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همین امر سبب شده از این نوع گرید، در ساخت لوازم خانگی از جمله اجاق گاز و همچنین قطعات زیرین اتوموبیل که نیاز به مقاومت بالا در برابر سایش دارند استفاده شود.

تاریخ انتشار مطلب :
۵/۵
نظرات


در مورد آهن و فولاد بیشتر بدانید

معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آن

مشاهده مطلب معرفی انواع تیرآهن ذوب آهن و نحوه تشخیص آندر این مطلب قصد معرفی انواع تیرآهن تولیدی کارخانه ذوب آهن اصفهان را داریم...

معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوه

مشاهده مطلب معرفی کارخانه و میلگرد ابرکوهبررسی کارخانه سرمد ابرکوه و میلگرد تولیدی آن...

ورق A283 چیست ؟

مشاهده مطلب ورق A283 چیست ؟ورق a283 از نوعی آلیاژ خاص برخوردار است که قابلیت های ویژه ای دارد...